mick-haupt-1

Poslanstvo in vrednote

Poslanstvo opredeljuje temeljni namen obstoja podjetja. Pove zakaj podjetje obstaja in kaj podjetje je.  

Z njim je predstavljeno to kar si je podjetje (njegovi ustanovitelji)  zadalo, da bo skozi čas uresničevalo v korist udeležencev podjetja in (posredno) širše skupnosti. 

Poslanstvo osredotoča pozornost udeležencev družinskega podjetja (lastniki, člani podjetniške družine, vodstvo, zaposlene, in vse druge) na glavni namen obstoja.

Je podlaga za opredeljevanje odgovornosti, ki jih podjetje prevzema v odnosu do vseh svojih deležnikov in okolja, v katerem deluje. 

Pove na katerih področjih in zakaj bo podjetje delovalo. Odraža identiteto družinskega podjetja in je temelj na katerem se njegovo identiteto gradi. 

Opredeljeno poslanstvo je podlaga za njegovo upravljanje in vodenje, utrjuje povezanost med deležniki podjetja ter zaupanje v podjetje in pripadnost podjetju. Skupaj s ključnimi vrednotami je temelj za opredelitev vizije podjetja. 

 

Vrednote so opredeljene kot to, čemur podjetje priznava veliko načelno vrednost in jim zato daje prednost pri svojem ravnanju in delovanju.  

Povedo kaj je za družinsko podjetje pomembno, sprejemljivo in v kaj verjame. So prepričanja oziroma stališča o tem. 

Vključujejo ocenjevalni vidik vedenja in ravnanja, ki se nanaša na podjetje kot celoto in na vse njegove udeležence; usmerja njihova vedenja in ravnanja. 

Vrednote omogočajo uresničevanje poslanstva in udejanjanja vizije podjetja

Skupno opredeljene vrednote omogočajo medsebojno sporazumevanje in sodelovanje; so podlaga pri odločanju o vprašanjih najpomembnejših za podjetniško družino in njeno podjetje.   

Prave vrednote so tiste, ki se jih živi. Splet vrednot se zaradi rasti in razvoja ter prilagajanja družinskega podjetja okolju,  skozi čas (lahko) spreminja. Vključuje se nove, nekatere pa ostajajo vse od ustanovitve podjetja. 

Vrednote so poleg poslanstva temelj za opredelitev vizije podjetja in njegovih temeljnih dolgoročnih ciljev. 

 

Svetujemo in pomagamo vam lahko:

  • pri opredelitvi poslanstva in vrednot, če še niso opredeljene;
  • pri presoji ustreznosti opredelitve sedanjih in če se pokaže za potrebno, pri njihovi  dopolnitvi oziroma  spremembi. 

Neopredeljeno ali nejasno opredeljeno poslanstvo in / ali vrednote niso v korist ne podjetniške družine, ne podjetja. Otežujejo sproščanje človeških potencialov in izkoriščanje razpoložljivih virov. 

 

Anže Dolar, u.d.e.

Vsebina ni na voljo za kopiranje.

This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience.