komunikacija-medgeneracijsko-nasledstvo

Komunikacija

Komunikacija je proces izmenjevanja in razumevanja informacij med dvema ali več osebami, običajno z namenom motiviranja ali vplivanja na vedenje.

Komunicirati pomeni sporazumevati se. Sestavljata jo vsebinski in odnosni del; ob tem, kar je izrečeno, je sestavni del komunikacije tudi kako, kdaj, kje je izrečeno. Neizrečeni del komunikacije je sam zase lahko nosilec sporočila. V družinskih podjetjih je zaradi močnih povezav med vsebino in odnosi pomembno razlikovati med obema vidikoma komunikacije (komuniciranja). 

Učinkovita komunikacija vključuje prenos in medsebojno razumevanje informacije.

Odprta komunikacija npr. v družinskem podjetju tako pomeni deljenje vseh vrst informacij, ki so potrebne, da udeleženci lahko opravljajo svoje delo, vidijo celotno sliko in razumejo, kako njihovo delo prispeva k delovanju podjetja. Vse to velja tudi, za udejanjanje medgeneracijskega nasledstva

Učinkovita je skladna (kongruentna) komunikacija, ko se verbalna in neverbalna govorica ujemata in podpirata; oseba govori tako, kot čuti (Krajnc 2015) in se tako tudi vede, in skladno s tem tudi ravna. 

Delovanje družinskega podjetja je odvisno od medsebojnega komuniciranja njegovih udeležencev, delovanje je slabo, če je komuniciranje slabo, če je komunikacija zmedena, nepopolna, nepravočasna, neprimerna, podjetje se lahko zaustavi, izgine, če se komunikacija, ustavi, izgine (Weick 2001). 

Potreba po primerni komunikaciji je prepoznana tudi v procesu medgeneracijskega nasledstva, kjer pogovori oblikujejo zamisli in podlage za usmerjanje družine in njenega podjetja skozi čas. Je izrednega pomena. 

Raziskave kažejo, da managerji komuniciranje opredeljujejo kot eno izmed najpomembnejših veščin in tudi neprenosljivih odgovornosti. Vsi udeleženci naše raziskave pa delijo mnenje, da je prepoznavana slabost prenosnikov, direktorjev družinskih podjetij njihova komunikacija – preveč govorijo, premalo poslušajo in veliko premalo sprašujejo (Dolar 2022).

 

Dobra komunikacija je nenadomestljiva, ni orodja, sredstva, ki bi ga bilo mogoče uporabiti namesto nje. 

Lahko vam svetujemo in pomagamo vzpostaviti načine in poti komuniciranja ter opredeliti ključne vsebine komuniciranja. 

Kot zunanji, neobremenjeni in strokovno usposobljeni mediator, posrednik lahko pomagamo nasloviti najbolj zahtevna vprašanja in vsebine komuniciranja, npr. nasledstva, udeležencem v komunikacijah pa z neposredno prisotnostjo pri samih pogovorih. 

 

Anže Dolar, u.d.e.

Vsebina ni na voljo za kopiranje.

This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience.